Luisteren en sales

Het verbeteren van je eigen unieke luistervaardigheid en het verkrijgen van meer inzicht in het luistergedrag van de mensen om je heen, heeft een positieve invloed op het bedrijfsresultaat. Daarbij maakt het natuurlijk niet uit welke functie je bekleedt. Of je nu een accountmanager, salesmanager of ceo bent, onze profielen helpen je aan de hand van:

  • Identificatie van je eigen luistervermogen en uitdagingen
  • Identificatie van de luistergewoonten van jouw doelgroep. Zo kunnen prestaties op maat worden gemaakt waardoor informatie op passende wijze verspreid kan worden.
  • Het ontwikkelen en verbeteren van de communicatiecultuur.
  • Begeleiding voor het team. Zo kunnen luistergewoontes aangepast worden aan verschillende situaties, waardoor er een optimaal gespreks- rendement ontstaat en de communicatie over het algemeen verbeterd wordt.

Verkoopteams kunnen hierdoor een hogere mate van klanttevredenheid en loyaliteit tegemoet zien. Dit werkt het sluiten van deals én het verhogen van de omzet in de hand.

Wil je meer weten over het ECHO-luisterprofiel? Klik dan hier om te horen hoe het profiel de communicatie van uw sales teams verbeterd.